Fişierele de tip cookie sunt esenţiale pentru ca dumneavoastră să utilizaţi la maximum site-ul nostru Web. De fapt, aproape toate site-urile Web utilizează acest tip de fişiere. Fişierele de tip cookie stochează preferinţele dumneavoastră şi alte informaţii care ne ajută să ne îmbunătăţim site-ul Web - dar nu vă faceţi griji, nicio informaţie colectată de pe site-ul nostru nu vă identifică în mod personal. Puteţi afla mai multe despre fişierele de tip cookie şi despre cum puteţi să le controlaţi cu ajutorul setărilor dumneavoastră de navigare din Ghidul Ford privind fişierele de tip cookie.

Aflați mai multe

 
iosis concept car
Design Kinetic Ford

"Design Kinetic": adj. n. Vizualizarea caracteristicilor de condus dinamic prin intermediul elementelor de design exterior şi interior. În 2004, Martin Smith, Director de Design pentru Ford Europa, a primit sarcina de a crea un nou limbaj de design pentru Ford. Acesta a fost un moment determinant în istoria recentă Ford, care a avut ca rezultat o nouă filosofie de design a companiei - Designul Kinetic Ford menit să dăinuie.

Explorând "energia în mişcare"
Cerându-i-se să definească Designul Kinetic Ford, Martin Smith a fost clar în răspunsul său: "limbajul formei este comunicat prin linii dinamice, îndrăzneţe şi suprafete întregi. Atunci când priveşti Designul Kinetic, poţi vedea că reprezintă energia în mişcare." Această "energie în mişcare" este cea care exprimă limbajul de design. De aceea, la cea mai rapidă privire, maşinile par a fi în mişcare chiar şi atunci când stau pe loc.
Evoluţia designului
Prima iteraţie a Designului Kinetic Ford a fost maşina concept SAV în 2005, această transformându-se în cele din urmă în S-MAX. Încă o dată, Martin Smith a rezumat perfect viziunea Designului Kinetic Ford, "Vrem să construim maşini care să evoce un răspuns emoţional imediat, de genul "Vreau şi eu una"." Această viziune a trecut de la concept la o realitate extraordinară.
Martin Smith - Director de Design Ford Europa
 
SAV concept car
 
SAV concept car
 
S-MAX
 
Mondeo
 
Focus
 
Noul Fiesta
 
Noul Fiesta
 
Kuga
 
Noul Ka
 
 
 
 
Conceptul iosis
Prezentat prima oară la Frankfurt în 2005, iosis a fost o idee de design bazată pe unele idei exprimate înainte de maşina concept SAV. În esenţă, scopul acesteia a fost să contureze ideea  "energia în mişcare" şi apoi să o vizualizeze. Designerii trebuiau să identifice rapid semnalmentele grafice importante ale designului Ford. În primul rând, printre acestea a fost gura de admisie a aerului cu formă de "trapez inversat" de sub grilă. Printre alte elemente noi se numără pasajele bine definite ale roşilor, spate puternic şi linia dinamică laterală pe întreaga lungime a vehiculului.
O abordare radicală la interior
În ceea ce priveşte interiorul, echipa Ford şi-a propus ca şoferul să fie ademenit imediat ce se deschid uşile. Pentru Martin Smith designul interior "este la fel de important, dacă nu mai important ca exteriorul." Dezvoltarea designului a dus la un aspect de tehnologie de vârf care a fost îmbinat cu caracterul practic din lumea reală. La execuţia finală, iosis a avut un interior atent gândit, inspirat de echipamentul militar pentru înot, prevăzut cu neopren şi piele de cea mai bună calitate.
Crearea Mondeo
Intregul concept iosis a fost apoi transformat într-o formă gata de producţie, fără a pierde nici un mesaj cheie. Rezultatul este Mondeo de astăzi. Acesta duce limbajul formei şi filosofia Designului Kinetic Ford la noi nivele, exemplificând toate elementele sale cheie. Împreună, acestea oferă o prezenţă de design care emană forţă şi graţie, reprezentând în acelaşi timp întruchiparea "energiei în mişcare".
Iosis to Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo
 
Mondeo
 
Schiţă iosis
 
iosis concept car
 
iosis far faţă
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
iosis concept car
 
Schiţă iosis
 
Schiţă iosis
 
 
 
 
Conceptul iosis X
Maşina concept iosis X a fost prezentată pentru prima dată la Salonul Auto din Paris în anul 2006. În continuare, una dintre sarcinile designerilor a fost să demonstreze modul în care se transpune Designul Kinetic Ford la alte modele. "Acest vehicul arată cum putem aplica principiile de design kinetic unui tip de vehicul diferit", a spus Martin Smith. "Duce şi mai departe filosofia noastră "energie în mişcare" şi arată cât de diferite vor fi maşinile Ford în viitor.
Ducem filosofia spre viitor
Căutarea de teme comune între iosis, Mondeo şi iosis X este simplă. Forma dintr-o singură linie a ferestrei laterale (Daylight Opening sau în stenografia designerilor DLO) completată de curbura din spate a stâlpilor C şi D pot fi regăsite la toate modelele. Un alt element de design comun este linia dinamică şi îndrăzneaţă pe întreaga lungime a caroseriei. Pentru Ruth Pauli, Chief Designer pentru culori şi tapiţerii, iosis X a avansat jocul, "trebuie să lucrăm pe trei elemente principale: produse emoţionale, calitatea de execuţie şi formarea brandului cu design puternic".
Crearea Kuga
Ca o consecinţă a conceptului iosis X, Kuga a fost lansat în anul 2008. A fost o adiţie complet nouă la portofoliul maşinilor de pasageri Ford, fiind un vehicul cu tracţiune integrală (AWD), prima apariţie în segmentul crossover. Cât despre design, Martin Smith afirmă clar că designul Kuga reflectă cu adevărat principiul "energie în mişcare", "limbajul puternic al formei şi elementele grafice îndrăzneţe se combină pentru a crea impresia că maşina se află în mişcare... chiar şi atunci când este parcată".
Kuga
 
Kuga
 
Kuga
 
Kuga
 
Lampă spate Kuga
 
Kuga
 
iosis X concept car
 
iosis X concept car
 
iosis X concept model
 
iosis X concept car
 
iosis X concept car
 
iosis X concept car
 
iosis X concept car
 
Schiţă Kuga
 
Schiţă Kuga
 
 
 
Conceptul Verve
Lansat la Salonul Auto de la Frankfurt în anul 2007, conceptul Verve a avansat Designul Kinetic Ford cu o viziune îndrăzneaţă pentru o maşină mică. Stefan Lamm, Director de Design Exterior pentru Ford Europa, a stablit obiectivul clar, " ambiţia noastră este să devenim lider în designul maşinilor mici şi să creăm maşini individualizate, pentru clienţi individuali." Cu suprafeţele întregi şi forma caroseriei, completate de o linie elegantă a acoperişului şi structura stâlpilor B, conceptul Verve a demonstrat posibilităţile dinamice pentru exprimarea filosofiei Designului Kinetic Ford într-o maşină mică.
Transformarea viitorului în realitate
Impresia creată de interiorul conceptului Verve a fost cel puţin la fel de intensă ca cea de la exterior, fiind proiectat pentru o generaţie ce a crescut cu telefoane mobile. De asemenea, a introdus noi tehnologii care pot deveni realitate în producţie. Niko Vidakovic, Director de Design Interior pentru Ford Europa a spus "Acesta este un salt uriaş pentru introducerea designului kinetic în designul interior... tipul de inovaţie vizuală ce face o legătură atât de puternică între limbajul formei pentru interior cu cel pentru exterior, este ceva ce credem că nu face nici o altă companie".
Crearea noului Fiesta
Noul Fiesta şi-a anunţat sosirea în anul 2008. Pentru Martin Smith a fost "cel mai desăvârşit, expresiv şi captivant Fiesta pe care Ford l-a produs până acum, la interior şi la exterior." Încorporează Designul Kinetic Ford în cea mai pură formă, cu o grilă joasă distinctă, pasaje pronunţate ale roţilor şi o linie laterală pe întreaga lungime a maşinii. Interiorul avangardist a depăşit aşteptările create de conceptul Verve şi a inclus un sistem de divertisment inspirat de telefoanele mobile, precum şi o sofisticată interfaţă om-maşină.
Noul Fiesta
 
Interior noul Fiesta
 
Noul Fiesta
 
Consola centrală
 
Verve concept car
 
Verve concept car
 
Verve concept car
 
Verve concept car
 
Schiţă Verve
 
Noul Fiesta
 
Schiţă parte posterioară Verve
 
Schiţă parte frontală Verve
 
iosis-MAX
Recent lansat la Salonul Auto de la Geneva în anul 2009, iosis-MAX prezintă viziunea Ford cu privire la ce ar trebui sa fie un vehicul multi - activitate (MAV). Marchează o nouă treaptă în evoluţia Designului Kinetic Ford şi prezintă noi concepte de deschidere a uşilor, materiale uşoare şi aerodinamică avansată.

Înăuntru descoperim o utilizare ingenioasă a spaţiului cu un interior unghiular dramatic, inspirat de filmele futuriste, arhitectura şi designul erei spaţiale. Este o completare ideală a exteriorului, unde Designul Kinetic Ford creează un aspect nou, impetuos, pentru a redefini percepţia comună despre modul în care ar trebui să arate un MAV.

"Este cea mai elegantă exprimare a unui MAV," explică Patrick Verhée, manager inovaţii de design şi prezentare. "Este o capodoperă de producţie, îmbinând la perfecţie designul şi funcţionalitatea."
Ce urmează?
Echipa de design a anunţat o nouă direcţie, nu numai pentru Ford ci şi pentru întreaga industrie. Obiectivul final este obţinerea unei poziţii de lider în design şi în mod clar Designul Kinetic Ford va continua să se dezvolte şi să progreseze. În ceea ce priveşte viitorul, Martin Smith şi-a exprimat clar intenţia, "Deşi iosis-MAX nu este un înaintaş pentru un vehicul specific de serie, el subliniază clar modul în care evoluază Designul Kinetic şi în care poate fi aplicat cu rezultate uimitoare tututor vehiculelor din portofoliul Ford."
iosis-MAX
 
iosis-MAX şi echipa de designeri
 
Designerul Murat Seven
 
iosis-MAX prinde contur
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX interior
 
Far iosis-MAX
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX concept car
 
iosis-MAX concept car
 
 
 

Foto & Media

iosis concept car icon iosis concept grey icon Mondeo icon Verve concept car icon Verve concept car icon Fiesta în Hot Magenta icon schiţă iosis-MAX icon iosis-MAX concept icon iosis-MAX concept icon